آموزش قهوه ساز اسمگ مدل DCF02

قهوه ساز اسمگ یکی از پرطرفدارترین دستگاههای اسمگ (SMEG) است .امروز قصد داریم نحوه کار کردن و تنظیمات این دستگاه را با هم بررسی کنیم در این مطلب که مطابق با دفترچه فنی دستگاه تهیه شده به مواردی هم چون:

  • معرفی کلید ها
  • نحوه راه اندازی اولیه
  • دم کردن قهوه
  • تنظیم زمان خودکار
  • رسوب گیری
  • نظافت قهوه ساز

رسیدگی خواهیم کرد.

قهوه ساز اسمگ که برای تهیه قهوه دمی از آن استفاده می شود و در ایران به آن قهوه فرانسه گفته میشه یه دستگاه خوب پرکاربرد و باکیفیت است. نحوه کار کردن و استفاده از دستگاه را با هم ببینیم

معرفی قهوه ساز اسمگ

قهوه ساز اسمگ 1.4 ظرفیت دارد و قوری همان ظرفیت یک و چهار دهم لیتر یا 10 کاپ ظرفیت دارد می توانیم آب را در این محل بریزیم و پودر قهوه را در فیلتر بریزیم و برای دم کردن اقدام کنیم.

کلید های اصلی شامل کلید On و off کلید میزان غلظت LCD که نمایشگر هست و برای ما زمان و موارد تنظیمی را نشان میدهد کلید نیم بار و کلید زمان شروع به کار که زمان خاصی دستگاه روشن و شروع به کار می کند کنار قهوه ساز اسمگ هم جای استیک قرار دارد و از آن برای انجام تنظیمات استفاده می شود کنار دستگاه نمایشگر سطح آب می باشد که نهایتا ماکسیموم تا 10 کاپ باید آب بریزیم. همچنین دارای صفحه گرم نگه دارنده است که تا 20 دقیقه قهوه را برای ما گرم نگه می دارد.

راه اندازی اولیه قهوه ساز اسمگ

دفعه اول که می خواهیم از قهوه ساز اسمگ استفاده کنیم باید شست و شوی اولیه چند بخش را انجام بدیم اول فیلترها و پایه فیلتر را حتما شستشو بدهید قوری را شست و شو دهید و میزان 10 کاپ آب را درون مخزن بریزید خالی بکنید و قوری را که خالی شده زیر دستگاه قرار داده تا مدارات داخلی یک بار شست و شو بدهد.

بعد از اینکه مخزن را پر کردید درب مخزن را ببندید و قوری را به شکل خالی قرار بدهید فیلتر نباشد درب باز بذارید چون چکه گیر ندارد و آماده می شود که دستگاه برای بار اول راه اندازی کنیم اولین بار که دستگاه به برق بزنیم ساعت را به ما نشون میدهد با استفاده از جای استیک که کنار قهوه ساز اسمگ قرار دارد ساعت را تنظیم کنیم مثلاً ساعت روی چهار قرار می دهیم و وقتی جای استیک به سمت داخل فشار بدیم در مرکز می توانیم برویم روی دقیقه و دقیقه را تنظیم کنیم زمان تنظیم می شود قبل از راه اندازی می توانیم 3 تنظیم دیگر را انجام دهیم.

کلید میزان غلظت و چهار کاپ با هم دیگه بگیریم وارد منوی SE می شود با جای استیک در واقع می توانیم زمان ۲۴ ساعت یا ۱۲ ساعت تعریف کنیم پس ستینگ 1 برای ۲۴ ساعت تا ۱۲ ساعت.
ستینگ دوم مجددا جای استیک را میزنیم و هاردنس آب منطقه را می توان تنظیم کنیم اگر عدد یک باشد یعنی میزان سختی آب منطقه کمتر عدد دوم متوسط عدد سه زیاده توی خونتون ببینید میزان املاح که داخل کتری چقدر است اگر خیلی هست روی 3 قرار بدید اگر املاح داخل آب کم هست عدد ۲ را انتخاب کنید اگر آب منطقه خیلی خوب عدد ۱ رو حالت دو میذاریم که متوسط باشه چشمک میزنه و تنظیم می شود.

ستینگ سوم مربوط به صدای زنگ قهوه ساز اسمگ و می‌ توان روشن و خاموش کرد کافیست جای استیک را بالا یا پایین قرار دهیم.

قهوه ساز اسمگ

دم کردن قهوه ساز اسمگ

بعد از اینکه مدار داخل شسته شد آب قوری قهوه ساز اسمگ را و خالی بکنید درپوش را بزارید مجدداً مخزن را پر آب بکنید از آب آشامیدنی و تسویه استفاده بکنید با استفاده از یک پیمانه که برای دو نفر در نظر گرفته شده به میزانی که لازم است قهوه را داخل فیلتر بریزید قهوه ای که آسیاب میکنید برای قهوه فرانسه باید باشد.

قهوه فرانسه از قهوه اسپرسو درشت تر و به نرمی قهوه اسپرسو نیست اگر قهوه به صورت آماده خرید می کنید برای قهوه فرانسه خرید بکنید قهوه رو ریختیم کلید On می زنیم چشمک میزند و شروع به کار کردن می کند و قهوه برای ما آماده می کند

وقتی قهوه دم کشید قهوه ساز اسمگ وارمردار است یعنی یک صفحه زیر هست برای ۲۰ دقیقه قهوه برای شما گرم نگه میدارد و بعد از آن خاموش می شود برای اینکه متوجه بشود دستگاه روی وارمر رفته است دماسنج روشن می شود و بعد از سپری شدن ۲۰ دقیقه دستگاه خاموش می شود کلید چشمک زدن خاموش خواهد شد.

اگر بخواهیم قهوه غلیظ سرو کنیم کلید را باید فشار بدهیم که به صورت تک دانه قهوه نشان می دهد این یعنی اینکه قهوه به صورت رقیق در واقع دم می کشد اگر بخواهیم غلیظ باشد یا پررنگ کلید را فشار می دهیم روشن شده و دو تا دونه قهوه انتخاب شده و قهوه غلیظ تر را برای ما تعیین می کند اگر بخواهیم برای چهار نفر قهوه را دم کنیم کلید را فشار بدهیم برای ۴ تا کاپ به صورت دیفالت اگر خاموش باشد برای ده کاپ قهوه برای ما دم میکند برای انتخاب آروما میزان غلظت یا تعداد استفاده می‌کنند.

یک تنظیم دیگر که انجام دهیم این است که نیاز نباشد دستگاه را از برق بکشیم و ساعت را تنظیم کنیم کافیه که جای استیک را در مرکز 3 ثانیه فشار بدهیم وارد تنظیم زمان شویم و با حرکت جای استیک به سمت بالا و پایین می توانیم زمان را تنظیم کنیم که برای تنظیم زمان نیاز نیست هر بار دستگاه را خاموش کنید.

تنظیم زمان خودکار قهوه ساز اسمگ

امکان دیگری که قهوه ساز اسمگ دارد این است که می توانیم زمان شروع به کار خودکار را تنظیم کنیم کلید را برای ۳ ثانیه نگه می داریم مجددا با جای استیک زمانی که می خواهیم را انتخاب می کنیم مثلا ساعت ۸ صبح قهوه ساز اسمگ به صورت خودکار شروع به کار می کند و تنظیم می شود فقط قبل از آن باید داخل دستگاه آب و قهوه ریخته تا بتواند سر ساعت برای شما قهوه آماده کند وقتی ال ای دی زمان خودکار روشن است یعنی سر ساعت برای شما شروع به کار می کند حواستون باشه که آب و قهوه داخل دستگاه باشد.

همچنین برای حالت میزان غلظت و تعداد کاپ را انتخاب کنید سر ساعت هشت دستگاه روشن می شود کلید روشن می شود و قهوه دم می کشد و بعد از اینکه دم کشید ۲۰ دقیقه روشن می ماند و می توانید سر ساعتی که دوست دارید قهوه خود را با لذت میل کنید برای اینکه دستگاه را از حالت خودکار می خواهید خارج بکنید کافیست کلید را فشار بدهیم و چیزهای دیگر را از حالت انتخاب خارج کنیم

رسوب گیری قهوه ساز اسمگ

آخرین تنظیم که برای قهوه ساز اسمگ انجام میدیم رسوب گیری یه دونه ال ای دی وجود داره اگر نگاه کنید یه دایره بزرگ است اینجا شروع به چشمک زدن می کند و به رنگ قرمز هست این نشون دهنده اینه که دستگاه نیاز به رسوب گیری دارد.

برای رسوب گیری چیکار کنیم ؟

فیلتر و پایه فیلتر را از داخل قهوه ساز اسمگ خارج کنید و بذارید کنار آب و مایع رسوب گیر بر اساس دستورالعمل داخل مخزن آب بریزید و درب را ببندید قوری و بردارید یا یک ظرف دیگه می توانید بردارید ممکنه داغ باشد مواظب باشید قوری این محل قرار بدید درب بردارید و کلید On off با هم فشار دهید و اتو استارت و با همدیگه فشار بدید دستگاه وارد مرحله رسوب گیری می شود تا وقتی که آب از دستگاه خارج می شود.

این کارو انجام بدهیم دستگاه عملیات را انجام بدهد و به مرحله پایانی میرسد و ال ای دی خاموش می شود رسوب گیری که به انتها رسید و ال ای دی خاموش شد مجددا یکبار دیگر همین عملیات را انجام دهید اما اینبار بدون مایع رسوب گیر تا دوباره مسیر شسته شده بشه و بعد از شست شو دادن می توانید از دستگاه استفاده بکنید

نظافت قهوه ساز اسمگ

در مورد نظافت قهوه ساز اسمگ هم چندتا نکته را رعایت کنیم خیلی عالی می باشد از پارچه نرم و تمیز استفاده کنیم برای تمیز کردن بدنه از مواد شوینده و سفید کننده استفاده نکنید قوری را ترجیحاً داخل ظرفشویی قرار ندهید و فیلتر پایه فیلتر بعد از هر بار استفاده شستشو بدید و مجدداً داخل دستگاه قرار بدید.

مواظب باشید بدون آب به هیچ وجه روشن نکنید که بهش آسیب می رسه و برای دستگاه حتما قهوه متناسب با قهوه فرانسه آسیاب کنید دستگاه خیلی خوبی و با کیفیتی و هم زیبایی به شما میده و هم عملکرد خوبی دارد مواظبش باشید و مثل چشم هاتون از آن نگهداری کنید.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید. اگر از این مدل قهوه ساز را دوست داشتید، میتوانید بر روی خرید قهوه ساز اسمگ DCF02 کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا