تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز

تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز سوالی است که به تازگی ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است. همانطور که میدانید کالکش دهه 50 محصولات اسمگ شامل زیبا ترین اسپرسو ساز ها و با کیفیت ترین نسپرسو ساز ها می باشد. معمولا نسپرسوساز را به عنوان قهوه ساز های کپسولی نیز نام میبریم. در ادامه به تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز می پردازیم و در نهایت بهترین آنها را انتخاب میکنیم.

نسپرسوساز و کپسول قهوه نسپرسوساز چیست؟

در واقع نسپرسوساز نام تجاری محصولی می باشد که شرکت سوئیسی نستله آن را تولید کرده و روانه بازار کرده است این شرکت در 76 کشور دارای شبکه جهانی است و بیش از 13،500 کارمند در سراسر جهان دارد. این دستگاه را می توان نوعی از دستگاه های قهوه ساز موجود در بازار دانست که تنها به کمک کپسول قهوه نسپرسو کار می کند کپسول ها یا پد های نسپرسو از آلومینیوم مخصوص ساخته شده اند که بسیار قابل بازیافت است. اکنون به 80 درصد ظرفیت بازیافت رسیده است و مقامات نسپرسو می گویند ظرفیت بازیافت 100 درصد افزایش می یابد. بنابراین، با انتخاب نسپرسو به جای سایر دستگاه های کپسولی، به محافظت از محیط زیست نیز کمک می کنید.

کپسول قهوه برای دستگاه های نسپرسو ساز یا قهوه سازهای کپسولی ساخته شده است پودر قهوه با حجم مناسب و اندازه‌ ی آسیاب استاندارد، داخل کپسولی آلومینیومی قرار می‌ گیرد و به دلیل ایزوله بودن نسبت به هوای آزاد، برای مدت طولانی‌ تری تازه می‌ ماند. این نوع دستگاه ها انقلاب جالبی را در صنعت قهوه و قهوه ساز ها به وجود اوردند.

تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز

شما می توانید در کمتر از 1 دقیقه قهوه اسپرسو خوش طعمی را برای خود اماده کنید و از طعم آن لذت ببرید. شرکت نستله به کمک این دستگاه توانست با بستن قراردادی با برند های بزرگ دنیا چون دلونگی ، فیلیپس ، زیمنس ، السی ، ماجیمیکس ، کراپس خط تولید نسپرسوساز ها و کپسول های نسپرسو را راه اندازی کند.

اسپرسوساز چیست؟

حال که دانستیم دستگاه نسپرسوساز چیست بهتر است که مطالبی را راجب دستگاه اسپرسوساز بفهمیم. دستگاه اسپرسوساز توسط فردی به نام فردی به نام اریک فاو که یکی از کارمندان شرکت نستله بود و در سال 1976 معرفی شد اما متاسفانه ایده آن با شکست مواجه شد اما چندی بعد فردی به نام ژان پل گیلارد در این طرح و ایده تغییراتی را به وجود آورد که همین تغییرات باعث شد تا این محصول محبوبیت جهانی پیدا کند.

در ادامه به بررسی تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز خواهیم پرداخت.

تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز

برای بررسی تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز بهتر است اول با مفهوم اسپرسو آشنا شویم.

اسپرسو یک نوشیدنی گرم بین 25 تا 35 میلی لیتر می باشد که با عبور آب گرم 93 درجه از قهوه با فشار 8 بار در 30 ثانیه تهیه می گردد. که برای تهیه یک اسپرسو عالی بهتر از به نکاتی چون تمپ و فشرده کردن پودر قهوه، حجم، دما و فشار آب و مقدار پودر قهوه و اندازه‌ی آسیاب آن توجه کنیم. اگر هرکدام از موارد گفته شده طبق استاندارد نباشد نوشیدنی از کیفیت عالی برخوردار نخواهد بود.

در واقع نسپرسو ساز ها را می توان نوعی اسپرسوساز طلقی کرد اما در بعضی از موارد با یک دیگر تفاوت هایی دارند.

یکی از تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز وجود کپسول نسپرسو می باشد. برای تهیه قهوه در نسپرسو ها فقط احتیاج به کپسول آن دارید و دیگر نیازی به پودر قهوه نمی باشد و دیگر دغدغه پیدا کردن قهوه مرغوب و با کیفیت را ندارید. برای تهیه قهوه اسپرسو به کمک دستگاه نسپرسوساز به زمان زیادی احتیاج ندارید در صورتی که به کمک دستگاه اسپرسوساز نیاز به وقت و انرژی بیشتری دارید قهوه‌ سازهای کپسولی کار را برای ما آسان می‌ کنند. تنها با پر کردن مخزن آب، قراردادن کپسول و فشردن یک کلید، در عرض ۳۰ ثانیه نوشیدنی ما آماده است.

یکی دیگر از تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز در میزان کثیف کاری آنها می باشد که دستگاه های نسپرسوساز اصلا کثیف کاری را ایجاد نمی کنند و شما می توانید با خیال راحت اسپرسو خود را تهیه کنید. البته تعدادی از کاربران بر این باورند که طعم اسپرسو در دستگاه های اسپرسو ساز بسیار بهتر می باشد که این عقیده کاملا اشتباه می باشد.

نحوه کار با دستگاه نسپرسوساز

نسپرسو ساز ها به دو دسته “OriginalLine” و “VertuoLine تقسیم بندی می شوند تفاوت اصلی این دو نوع در روش ساخت دستگاه و تهیه قهوه است. در این فرآیند آب با سرعت 7000 دور در دقیقه به کپسول تزریق می شود و یک اسپرسو عالی را ایجاد می کند.

برای تهیه قهوه در نسپرسو کافیست کپسوا های مخصوص را تهیه کرده و در محفظه مناسبش قرار دهید در دستگاه باید به میزان لازم آب وجود داشته باشد و پس از اطمینان از میزان آب دستگاه سپس تنها کافی است تا دکمه شروع را بزنید و کمی صبر کنید تا دستگاه قهوه آماده شده را درون فنجان بریزد. می‌توانید با انتخاب یکی از سه گزینه‌ی ریسترتو، اسپرسو و لونگو از نوشیدنی محبوب خود لذت ببرید.

یکی از تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز که درباره کپسول های قهوه بسیار حائز اهمیت است طعم های مختلف آن ها می باشد شما می توانید قهوه های اسپرسو خود را با طعم دلخواهتان میل کنید همچنین با استفاده از دستگاه های نسپرسوساز می توان انواع لاته‌، کاپوچینو و ماکیاتوها را فراهم کرد.

داخل هر کپسول حدود 5 تا 6 گرم پودر قهوه موجود است که اگر بخواهید این مقدار پودر قهوه را بصورت باز خریداری کنید، هزینه آن ممکن است از نصف نیز کمتر شود یکی از علل این اختلاف قیمت این است که وقتی پودر در کپسول قرار می گیرد خیلی دیر تر عطر آن از بین می رود.

نکات مهم در خرید نسپرسوساز

قیمت دستگاه های نسپرسوساز با توجه به میزان کارایی آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. و شما باید به این نکته توجه کنید که از دستگاه نسپرسو ساز خود چه انتظاری دارید به عنوان مثال برخی از افراد به نسپرسویی احتیاج دارند که مخزن آب بیشتر و یا دارای قابلیت کف ساز و… باشد پس باید قبل از تهیه آن به خوبی راجب دستگاهی که خریداری می کنید تحقیق کرده باشد.

یکی از نسپرسوساز های منحصر به فرد موجود در بازار نسپرسوساز اسمگ(SMEG) می باشد. از قابلیت های شگفت انگیز قهوه ساز کپسولی لاوازا اسمگ مشترک اسمگ و لاوازا می توان به سرعت عمل آن اشاره کرد که در کمتر از 30 ثانیه قابلیت گرم شدن را دارد و همانطور که گفته شد می تواند در کمترین زمان قهوه ی مورد علاقه کاربران و مصرف کنندگان را آماده کند.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که فقط 44 دسی بل صدا تولید می کند. کافیست با فشردن یک دکمه یک فنجان اسپرسو با کیفیت را در خانه نوش جان کنید. همچنین قهوه ساز کپسولی اسمگ دارای قابلیت خاموش شدن خودکار نیز می باشد و دارای قفسه قابل تنظیم می باشد که شما بتوانید قهوه خود را در فنجان مورد علاقه خود میل کنید. شما می توانید این محصول شگفت انگیز را همین حالا از سایت اسمگ باز خریداری کنید.

نسپرسوساز ها مدل های متنوعی دارند به طور مثال برخی قهوه ساز های کپسولی برای باز و بسته کردن محفظه‌ ی کپسول یا خالی کردن کپسول مصرف شده از اهرمی دستی استفاده می‌ کنند یا در برخی دیگر سیستم‌ های کاپوچینو و لاته ساز خودکار نیز تعبیه شده است.

امیدواریم که به تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز تا به اینجا پی برده باشید. با توجه به قابلیت های دستگاه های نسپرسو می توان گفت که دستگاه نسپرسوساز یک محصول بسیار عالی با کارایی ها و توانایی های بالا می باشد و به راحتی می تواند بهترین نوشیدنی ها را برای شما تهیه کند تا بتوانید از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

برای خرید میتوانید بر روی قهوه ساز کسپولی لاوازا اسمگ و یا اسپرسو ساز اسمگ مدل ECF01 کلیک کنید و با دیدن تصاویر و مشخصات کامل، سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا